Vis emner under Forside
Hjælpemiddeldepot Foto: Horsens Kommune
Falck Hjælpemidler skal fremover stå for driften af hjælpemiddeldepotet i Horsens Kommune. (Foto: Horsens Kommune/Per Algreen)
14. januar 2011
Horsens Kommune har lavet kontrakt med Falck Hjælpemidler om kørsel og vedligehold.

Af Vibeke Juul

Fremover bliver det Falck Hjælpemidler, der kører hjælpemidler ud til borgere/institutioner i Horsens Kommune. Kommunen har nemlig skrevet kontrakt med Falck Hjælpemidler om driften af hjælpemiddeldepotet.

Opgaven, der omfatter kørsel med hjælpemidler, rengøring, vedligehold og lagerstyring, har været i udbud, og Falck Hjælpemidler vandt på bedste pris, samarbejde og service.

- Hjælpemiddeldepotets fire medarbejdere overgår til Falck, og overdragelsen kommer til at ske så smidigt som muligt for både de berørte medarbejdere og brugerne af hjælpemiddeldepotet. Vi ansætter desuden en koordinator, der skal fungere som bindeled mellem kommunen og Falck, fortæller Inger Buhl Foged, leder af Myndighedsafdelingen i Horsens Kommune.

Kontrakten mellem Horsens Kommune og Falck Hjælpemidler gælder fra 15. marts 2011 og tre år frem med mulighed for forlængelse.

Hjælpemiddeldepotet i Horsens udlåner ca. 7700 hjælpemidler om året til borgerne. Hjælpemidlerne kan omfatte alt fra senge, stokke og badestole til rollatorer, personlifte og kørestole.


Vælg periode for nyheder
« 2013
seneste 2014
JanFebMarAprMajJun
JulAugSepOktNovDec
Se seneste
Vælg kategori